Elektron Swobodny Elektron Swobodny
300
BLOG

Pomiary kątów i przyspieszeń w Tu-154

Elektron Swobodny Elektron Swobodny Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Ostatnie dyskusje o przyspieszeniach zmotywowały mnie do powtórnego przyjrzenia się wykresom zamieszczonym w raportach. Na razie pomijam sprawę układu współrzędnych decydującego o kierunku zmian poszczególnych parametrów po podaniu określonych wymuszeń. Ta sprawa, choć powinna być oczywista nadal nie wydaje mi się jednak jednoznacznie wyjaśniona i być może warto ten wątek jeszcze pociągnąć. Nurtuje mnie jednak pewien problem techniczny, mianowicie: jakimi metodami, narzędziami, technikami itp. wyznaczane są wartości roll angle, pitch angleroll/pitch angle rate podawane na wykresach w raportach. Czy są to wartości otrzymane bezpośrednio z żyroskopów i akcelerometrów dostarczających sygnał elektryczny czy może z jakichś innych "nieelektronicznych" przyrządów po odpowiedniej adaptacji naturalnego dla nich sygnału (np. konwersji mechanicznego położenia wskaźnika (np. strzałki miernika) na sygnał elektryczny)? Czy parametry te były przeliczane np. przez jakieś oprogramowanie zewnętrzne w celu uzyskania wykresów czy wykresy utworzono bezpośrednio na podstawie danych odczytanych z rejestratorów?

Jestem dobrym człowiekiem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka