Ostatnie dyskusje o przyspieszeniach zmotywowały mnie do powtórnego przyjrzenia się wykresom zamieszczonym w raportach. Na razie pomijam sprawę układu współrzędnych decydującego o kierunku zmian poszczególnych parametrów po podaniu określonych wymuszeń. Ta sprawa, choć powinna być oczywista nadal nie wydaje mi się jednak jednoznacznie wyjaśniona i być może warto ten wątek jeszcze pociągnąć. Nurtuje mnie jednak pewien problem techniczny, mianowicie: jakimi metodami, narzędziami, technikami itp. wyznaczane są wartości roll angle, pitch angle i roll/pitch angle rate podawane na wykresach w raportach. Czy są to wartości otrzymane bezpośrednio z żyroskopów i akcelerometrów dostarczających sygnał elektryczny czy może z jakichś innych "nieelektronicznych" przyrządów po odpowiedniej adaptacji naturalnego dla nich sygnału (np. konwersji mechanicznego położenia wskaźnika (np. strzałki miernika) na sygnał elektryczny)? Czy parametry te były przeliczane np. przez jakieś oprogramowanie zewnętrzne w celu uzyskania wykresów czy wykresy utworzono bezpośrednio na podstawie danych odczytanych z rejestratorów?
300
BLOG
Komentarze